Jaaroverzicht 2020 - terugblik op hoogtepunten en vooruitzicht op '21!

Geschreven door: Marlous Termote

Marlous is een van de mensen achter Zelfwoonhuisverkopen. Samen met haar man Koen is zij Zelfwoonhuisverkopen gestart om huiseigenaren een gemakkelijke verkoop te bieden én te besparen op makelaarskosten.

Wat een jaar! Terugkijkend op 2020 kunnen we alleen maar zeggen dat het een heel bijzonder jaar was. Ondanks dat het begon als een onrustig jaar, kijken wij terug op vooral veel hoogtepunten en mooie momenten.

In januari leek het allemaal nog zo normaal. Ik was druk met een fulltime opdracht op kantoor in Den Haag en Koen was bezig met het opknappen van een kluswoning in Rotterdam. Plots werd het in maart opeens helemaal anders. Onze kinderen kwamen thuis te zitten van school, ik verloor een deel van mijn opdracht, dus minder inkomsten, en van een aantal beleggingspanden werd de huur niet overgemaakt.

Geen reden tot paniek, want gelukkig was ik in april alweer voorzien van een nieuwe opdracht en waren de huurinkomsten weer hersteld op het oude niveau.

Ons bedrijf Zelfwoonhuisverkopen begint echt te groeien en we krijgen het steeds drukker. We hebben dit jaar onze eigen portefeuille uitgebreid met 12 extra beleggingspanden voor de lange termijn verhuur. Hiervan zijn er 3 verbouwd en opgeknapt.

Begin dit jaar zijn we ook gestart als bemiddelaar voor andere beleggers. Dit houdt in dat we andere beleggers helpen bij het uitbreiden van hun eigen portefeuille. We doen dit door hen in contact te brengen met huizenverkopers die online bij ons aangeven interesse te hebben in de verkoop van hun woning. Wel blijven wij altijd de contactpersoon voor verkopers en nemen de verantwoordelijkheid voor een goede afhandeling.

Omdat we zelf ook beleggen in vastgoed en een aardige portefeuille beginnen op te bouwen, helpen we  andere beleggers met advies, een stukje coaching en gebruik van ons netwerk. Als je ons drie jaar geleden had gevraagd waar we nu zouden staan, dan had ik dit niet voor mogelijk gehouden.

Verkopers

We merken dat het zelf verkopen van je woning steeds populairder wordt. We ontvangen reacties uit heel Nederland. Veel verkopers willen gebruik maken van de opgebouwde overwaarde op hun huis. Daarbij zijn ze vaak verrast dat via Zelfwoonhuisverkopen de verkoop vaak snel is en dat wij doorgaans zonder voorbehoud van financiering kunnen afnemen. Zonder de tussenkomst van een makelaar wordt er ook nog eens bespaard op courtages en commissies.

Onze verkopers hebben uiteenlopende redenen om hun huis te verkopen. Het blijft maatwerk om voor iedereen hun wensen in kaart te brengen en creatief te zijn in de oplossing die we aanbieden.

Het leukste blijft om mensen te mogen helpen hun droom waar te maken. Zo was er een stel die graag naar hun dochter in Limburg wilde verhuizen om daar van hun pensioen te genieten. Of die ene keer dat iemand de voorkeur heeft om zijn huis een tijd terug te huren in verband met de bouw van zijn nieuwe droomappartement. Om deze mensen te mogen helpen bij hun verkoop, daar krijgen we echt energie van.  Als resultaat hebben we voor vele verkopers de makelaarskosten bespaard en een gemakkelijke verkoop aangeboden.

We zijn dit jaar gestart met het bedrijf Trustpilot om onze reviews en ervaringen van verkopers te bundelen en te delen. Wij streven altijd naar een 10+ voor onze dienstverlening. Het is fijn als dat ook zo ervaren wordt in reviews.

“Zelfwoonhuisverkopen is een professionele organisatie en helder in de communicatie. Binnen een week een deal overeengekomen en alles naar tevredenheid van verkoper en koper. Ik kan Zelfwoonhuisverkopen absoluut aanraden aan iedereen die zijn/haar woning, marktconform en op een prettige manier (mede zonder tussenkomst van makelaar), zou willen verkopen.”

Bianca Hageraats - Rijswijk

“De verkoop liep heel soepel, geen omkijken naar. Geregeld van koopcontract tot en met notaris. Bij vragen goed per mail en Whatsapp bereikbaar. Prettig contact en vooral belangrijk is dat ze doen wat ze zeggen. Je hoeft alleen je huis maar leeg te halen en over de rest hoef je je geen zorgen te maken. Kortom makkelijker kunnen ze het niet maken.”

Nico en Anja Huet - Schiedam

Beleggers

Dit jaar is onze groep en netwerk van beleggers stevig uitgebreid. We hebben nu een landelijke dekking opgebouwd zodat we in iedere provincie verkopers kunnen helpen. Daarbij houden we een gedragscode aan. We werken zonder kosten of commissie voor de verkoper en zoeken naar een win win situatie voor zowel verkoper als koper.

“Als vastgoedbelegger was ik op zoek naar een partij met een groot netwerk die snel een koper zou vinden voor mijn woning in Schiedam. Dat is gelukt. Koen en Marlous gingen snel en transparant te werk wat resulteerde in een snelle verkoop van mijn woning voor een goede prijs. Als ik weer wat wil verkopen klop ik zeker weer bij ze aan. Keep up the good work. Bedankt Koen en Marlous!”

Michiel ten Pas - Uithoorn

Vaak zien we dat beleggers de woning aankopen om vervolgens voor de lange termijn te gaan verhuren. Met alle regels en eisen van tegenwoordig in acht nemende, zo werd er dit jaar fors geïnvesteerd in het verduurzamen van de woningen. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van cv ketels, isoleren en verder verbeteren van de woning. Zo dragen zij serieus bij aan de leefomgeving, en dat is mooi om te zien.

Afsluiter

Samenvattend kijken we terug op een mooi jaar. We willen iedereen bedanken voor de mooie samenwerkingen. We hebben een goede fundering neergezet voor verdere groei in 2021! Wij wensen iedereen een heel goed jaar toe met veel gezondheid en geluk.

bemiddelaar voor andere beleggers

Waarom steeds meer mensen zelf hun huis verkopen

Werkwijze-eerlijke-prijs-zelfwoonhuisverkopen

Eerlijke prijs voor jouw woning

Werkwijze-zonder-kosten-verkoper-zelfwoonhuisverkopen-2

Direct een bod zonder voorbehoud van financiering

Werkwijze-win-winsituatie-zelfwoonhuisverkopen

Géén makelaar nodig, dus ook geen kosten!

Werkwijze-aanpassen-situatie-verkoper-zelfwoonhuisverkopen

We passen ons aan jouw situatie aan

Werkwijze-discreet-en-snel-zelfwoonhuisverkopen

Snel, discreet en transparant

Ben je benieuwd wat jouw huis waard is?

Ontvang binnen 48 uur
een bod op jouw woning!

Bij ons kun je altijd vrijblijvend een bod ontvangen.